5 Kasım 2013 Salı

Okuma Şenliği: Kış 2013

Okuma Şenliği'nin 2013 Kış ayağı başlamış. Özetle aşağıdaki kategorilerde 3 Mart'a kadar kitap okuyup puan toplamaya çalışıyoruz. Ya da benim gibi "önemli olan katılmaktı" diyerek zaten okuyacağınız kitapları kategorilere sokmaya çabalayabilirsiniz. Detaylar için Okuma Şenliği Kış 2013

Ben önceki okuma şenliğinde finişe bile yaklaşamadım. Sonuç şöyleydi: Okuma Oyununa Var mısınız? O yüzden ben kendimi biraz sütten sayıp her kitabın en az 200 sayfa olması kuralını biraz esnettim. Listenizi oluştururken yardımcı olsun diye Kitap Notları'nda hakkında atıp tuttuğum kitaplara bağlantılar da verdim. İşte listem:


1. 10 puan: Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Vahalla'nın Yükselişi - Clive Cussler (Altın Kitaplar, 2003, 543)

Kitap Notları'ndan... Akıl Oyunları - Sylvia Nasar

2. 10 puan: Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Angela’s Ashes – Frank McCourt (Flamingo, 1999, 426 sayfa) 
Shakespeare and Company’den 2 avroya aldım.

3. 10 puan: Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Sineklerin Tanrısı – William Golding (İş Bankası Kültür Yayınları, 2006, 253 sayfa)

4. 15 puan: 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
22/11/63 – Stephen King (Altın Kitaplar, 2012, 816 sayfa)

5. 15 puan: Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Açlık – Knut Hamsun (Elips Kitap, 2007, 186 sayfa) (OKUDUM)
Hamsun 1920 yılında Nobel Edebiyat Ödülünü almış. 14 sayfacıktan bir şey olmaz, bu kitabı okurum.

Kitap Notları'ndan... Bitmeyen Kavga - John Steinbeck
Kelt Rüyası - Mario Vargas Llosa 
Altın Defter - Doris Lessing

6. 15 puan: Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Saatleri Ayarlama Enstitüsü – Ahmet Hamdi Tanpınar (Dergah Yayınları, 2005, 395 sayfa)
Bostan Patlıcanı övmüş; okumaz mıyım?

Kitap Notları'ndan... İçimizdeki Şeytan - Sabahattin Ali

7. 15 puan: Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Norwegian Wood – Haruki Murakami (Vintage Books, 2000, 296 sayfa)
Japon Edebiyatı. Yaz şenliğinde de listemdeydi ama yetişmemişti.

8. 20 puan: Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
The Informant – Kurt Eichenwald (Broadway Books, 2001, 629 sayfa)
Based on a true story, 2009 yılı Soderbergh filmi, başrolde Matt Damon, IMDB puanı 6,5 ama olsun yine de izlerim.

Kitap Notları'ndan... Kelebek, Akıl Oyunları, Bitmeyen Kavga'ya ek olarak
Effi Briest - Theodor Fontane
Boleyn Kızı - Philippa Gregory
Uçurtma Avcısı - Khaled Hosseini

9. 20 puan: Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
The Left Hand of Darkness – Ursula Le Guin (Ace, 2010, 304 sayfa) (OKUDUM)
Olaylar kış gezegeninde geçiyor, hava gerçekten çok soğuk!

Kitap Notları'ndan... Taht Oyunları - George R.R. Martin

10. 25 puan: Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.

11. 25 puan: Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.

12. 25 puan: Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.
The Sun Also Rises – Ernest Hemingway (Arrow Books, 2004, 216 sayfa) (OKUDUM)
Aslında The Torrents of Spring (Mayıs 1926) kitabı bundan birkaç ay önce 1250 tane basılmış, sonra ciddi basım ve dağıtımı The Sun Also Rises (Ekim 1926) ile birlikte yapılmış. Üstelik bu kitap Hemingway’in ilk ciddi yazarlık eseri olarak kabul ediliyor. O yüzden gönül rahatlığıyla okuyorum.

13. 25 puan: Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Tesla: Anlaşılmamış Dahi – Margaret Cheney (Aykırı Yayıncılık, 2009, 286 sayfa) (OKUDUM)

Kitap Notları'ndan... Akıl Oyunları'na ek olarak
Hayatım - Bill Clinton
Rıza Güral'ın Tornası - Rıdvan Akar
Zarafet - Donald Spoto (Audrey Hepburn)
Onun Parlak Işığı  - Danielle Steel (Danielle Steel'in oğlu Nick Traina)

14. 30 puan: Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
The Firm - John Grisham (Deli, 2003, 501 sayfa)

15. 40 puan: Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Açlık Oyunları Üçlemesi
1. The Hunger Games - Suzanne Collins (Scholastic, 2008, 374 sayfa) (OKUDUM)
2. Catching Fire - Suzanne Collins (Scholastic, 2009, 391 sayfa)
3. Mockingjay - Suzanne Collins (Scholastic, 2010, 390 sayfa)
Aslında Asimov'un Vakıf serisindan üç kitap okumak isterdim ama bu kitaplar da ilgimi çekti ve biraz da kolay okunacak kitaplar olsun istedim.


Puan Durumu: 85


3 yorum:

  1. Sizin seçtiğiniz kitaplara göz gezdirmek bile ayrı keyif,.
    22/11/63 ve Tesla'nın yorumunu merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. tesla yı ben de merak ettim. bu arada sizi takibe aldım siz de beni alırsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  3. Tesla'nın hayatını okumaya başladım... Bir ay içinde yazarım.

    YanıtlaSil

Söyleyecek sözü olanlara bayılırım! :)