7 Mayıs 2012 Pazartesi

Blogun Kitabını Yazmışlar

Her şey hakkında kitap var da bloglar hakkında olmaz mı? Hele de blogların kitapları çıkarken... Ben de oturdum okudum haliyle. Buyrun...

Blogging for Dummies - Susannah Gardner & Shane Birley


"Dangalaklar için Bloglamak" meâlli bu kitap meşhur Dummies (dangalaklar) serisinin blog konulu olanı. Bu serinin yöneticilik, menapoz, fotoğrafçılık, seks, gitar gibi diğer konulardaki rehberlerinin Türkçesi mevcut ama bu kitap çevrilmemiş. 

Dönelim kitaba... Kitapta Web 2.0 hadisesine ilişkin  teknik bilgiler de, genel olarak içeriğe ve okuyuculara dair sosyal konular da var. Kitaptan alacağınız verim hali hazırdaki bilginize göre değişir.

Örneğin ben teknik bilgileri görece faydalı buldum. Biraz HTML biliyorum, kitaptaki bu bölümlere şöyle bir göz attım sadece ama del.icio.us.com veya digg.com'un ne işe yaradığını bu kitapla öğrendim. Birçok ayarın veya işlemin nasıl yapılacağının adım adım gösterilmesini takdir ettim. Ben sadece şöyle bir göz attım (şimdilik Blogspot'tan memnunum) ama ilgilenenler için web hosting konularında da giriş seviyesinde bilgiler var.

İletişime yönelik; nasıl ilgi çeken yazılar yazılır, yorumlar nasıl değerlendirilir, üslup nasıl olmalıdır gibi bölümler ise göz gezdirmeye değer fakat blog bloglarında okuyabileceklerinizden tek farkı daha düzgün şekilde anlatılmış olması.

Bazı örnek bloglar ve faydalı siteler verilmiş fakat bunlar Türkiye'de pek kullanılmadığı için Türkçe yazanlara faydası sınırlı. Kitabın 6. bölümü onar maddelik listelerle sunulmuş ipuçlarından oluşuyor. Bu bölüm kitabın özeti gibi; bu kısmı beğendim. 

Sonuç olarak kitap bir mucize değil ama esin kaynağı olabilecek, temel konuları derli toplu sunan bir kaynak. 


Problogger: Secrets for Blogging Your Way to Six Figure Income - Daren Rowse & Chris Garrett

Bu kitap problogger.net adresli blog blogunun kitabı. Bu blog yukarıda bahsettiğim Blogging for Dummies kitabında incelenmesi ve faydalanılması önerilen 10 blogtan biri. Kitabın alt başlığı da "Altı Haneli Bir Gelir için Bloglama Sırları". Sanırım yeterince açıklayıcı :) 

Bu kitapta yukarıdakine göre daha az teknik bilgi var. Yine faydalı widgetlar tanıtılmış, temel kodlar hakkında bilgi verilmiş fakat web hosting gibi başlıklar yok. Benim sosyal diye tarif ettiğim türde içerikse daha fazla. İzleyici profilinin analizinden geri dönüş alabilecek yazı türlerine, blog dünyasının teamüllerden reklama, yazı yazma sıklığından sosyal medya kullanımına pek çok konuya değinilmiş. 

Bu kitapta da verilen örnek siteler Türkiye'de pek bilinenlerden değil. Kitapta birçok önerme olmasına rağmen çok az kanıt olması beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. İstatistik ve psikoloji disiplinlerinden faydalanılmasını tercih ederdim ama sanırım blog yazarları için bu biraz fazla akademik bir istek. Yine de bu kitabı ilkine göre daha çok beğendim (teknik konular hariç).


İki kitabın da yazarları pazarlama eğitimi almış, kişisel veya kurumsal bloglarda başarılı olmuş (para kazanmış) kişiler. Bu pazarlama altyapısı iki kitapta da "blogtan para kazanma" ve "blogu en çok okuyucuya ulaştırma" mevzularına yoğun kafa yorulmasına neden olmuş. "Samimi bir dil kullanın" tavsiyelerini kendileri de tutmuşlar ve kitaplarında esprili bir dil kullanmışlar. Özetle, daha önce hiç duymadığınız başarı sırları görmeyeceksiniz ama düşüncelerinize bir düzen vererek ve yeni fikirlere esin kanyağı olarak işinize yarayabilecek kitaplar. Blog işini sevenler göz atmamazlık etmesinler.

3 yorum:

  1. Güzelmiş, her gün bloggerı kullansak da bilmediğimiz şeyler de var..:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, izleyicinizim. Kitap çekilişi yapıyoruz katılmak ister misiniz?

    http://delikitap.blogspot.com/2012/05/ilk-cekilisime-herkesi-beklerimmmm.html

    Bloğma belerim. ;)

    YanıtlaSil
  3. Eren, web 2.0 dünyası gerçekten derya deniz. Bulursam bir iki kitaba daha bakmak istiyorum bu konuda.

    Delikitap hoşgeldin! Çekilişler çok hoş, seninkini de buradan duyurmuş olalım. Yalnız çekilişe katılmak için blogda duyurusunu yapma kuralı bana biraz ağır geldi. Bu yüzden katılamıyorum, beni affet :)

    YanıtlaSil

Söyleyecek sözü olanlara bayılırım! :)