24 Aralık 2013 Salı

2013 Yılı Raporu


Kitap Notları'nın 24 Aralık 2013 tarihi itibariyle ikinci yaşı raporunu arz ederim.


OKUNANLAR

38 kitap okudum: 25 roman, biri uzun 5 öykü ve diğer türler. Kitapların 5'i İngilizce gerisi Türkçeydi. 

Dillerden bahsetmişken hemen bu yıl okuduğum ve çevirisini en çok beğendiğim ilk üçü sayayım:

          1. Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş (Jose Saramago) - Mehmet Necati Kutlu
          2. Gazze Blues (Etgar Keret &Samir El-Youssef ) - Avi Pardo
          3. Açlık (Hamsun Knut) - Behçet Necatigil

Bu yıl bir kitabını ilk defa okuduğum yazarların yılı oldu. Aralarında Zülfü Livaneli, Ayşe Kulin, Italo Calvino gibi popüler yazarların da olduğu 29 yazarı ilk defa bu yıl okudum. 2013'te tanıştığım Stefan Zweig, Etgar Keret ve Livaneli'nin diğer kitaplarını da okumayı istiyorum. (Zweig'dan ikinci kitabı da okudum, şu ansa Keret'in son kitabını okuyorum.) Bu yıl okuduğum ve okuduğuma en çok memnun olduğum kitapları da yeri gelmişken not edeyim:

          1. The Left Hand of Darkness (Karanlığın Sol Eli) - Ursula Le Guin
          2. Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş - Jose Saramago
          3. Ada - Zülfü Livaneli
          4. Ablamın Mutluluk Fotoğrafı - Richard Yates
          5. Satranç - Stefan Zweig

Bunların yanında Paris'teki Eş (Paula McLain), I'm Gone (Ben Gidiyorum - Jean Echenoz) ve Ne Nedir (Dave Eggers) romanlarını da gayet keyifle okudum.

Okuduğum kitapların 3'ünü arkadaşımdan, 4'ünü ise kütüphaneden ödünç aldım. 


KİTAP TRAFİĞİ

Bu sene Kitap Notları kitaplığı pek hareketliydi. Bunda Dost Kitapevi'nden yüklü bir hediye çeki hediye eden iş arkadaşlarımın etkisi oldu. Bir de geçen seneki gibi kitap fuarlarına gitsem demek ki...

2013'te kitaplığa 4'ü ikinci el 35'ü yeni toplam 39 kitap girdi. 9 kitap ve 4 dergi ise direniş kütüphanesine gitti. Geçen sene de bir lise kütüphanesine kitap göndermiştim, bağışlamak iyi oluyor.

39 kitaptan hediye çekiyle aldıklarımı saymazsak 6 tanesi ya hediye gelmiş ya da çekilişlerden kazanmışım. Satın aldığım kitaplar arasında ise Shakespeare and Company'den aldığım Hemingway romanı The Sun Also Rises ile Tolkien'in elinden çıkma kapak tasarımı ve 75. yıl özel baskısı ile beni mest eden The Hobbit'in yeri ayrı. 

Edindiğim kitaplardan 7'si Doğan Kitap, 6'sı ise Can Yayınları'nın. Bu durumun asıl nedeni D&R'ın hem Can hem de DK kitaplarında 5 tl'ye kitap kampanyaları yapması. Böyle söyleyince kulağa hoş gelmiyor ama Richard Yates'i, Jorge Amado'yu 5 tl'ye bulunca insan hayır diyemiyor. 

Kitapların çoğu (26) roman. Diğer on iki kitap içinde öykü, grafik roman, anı, akademik, referans ne ararsanız var. Şimdiye kadar ise bunların sadece 19 tanesini okuyabildim. Kitap severler bilir, kitaplıkta okunmayı bekleyen fazladan 10-15 kitap çok sayılmaz, hatta iyidir ;)


KİTAP NOTLARI

Kitap Notları'nda 2013'te bu yazı dahil 30 yazı yayınladı. Geçen seneye göre çok az. Bunun nedenleri çeşitli; iş, gezme tozma, internete erişim sıkıntısı, tembellik... Bir de bazı kitaplar oldu, asla haklarında içime sinecek kadar iyi atıp tutamadım bu yüzden de yazıları yayınlayamadım. Sonuçta ancak 23 kitap hakkında atıp tutabildim. 9 kitap hakkında da Mor Kitaplık safalarında yazdım. Bu arada benim en sevdiğim yazarlar, yazarların sevdiği kitaplar, Paris'teki kitapçılar, direniş hakkında yazılan kitaplar gibi birçok konu da yazıldı tabi.

Bu sene de Taht Oyunları ve Kahperengi'den toNlar yüzlerce tık almaya devam etti. Kitap Notları ise yaklaşık 87 bin tık daha alıp 130 bin tıka ulaştı. Yuvarlanıp gidiyoruz.

7 yorum:

  1. Yıllık yorum güzel bir şey. Ben de blogda iki yıldır yeni yılın ilk günlerinde yapıyorum. 2014 başında ben de hem kitap raporumu ve hem de blog değerlendirmelerimi yapacağım. Geçen bir yılın hesabını yapmak gelecek içinde oldukça yol gösterici oluyor. Yıl içinde okuduğunuz kitapların kalitesi oldukça yüksek. Yeni yılda da bol okumalar ve paylaşmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, raporu yazarken yeni yıl kararları aldım. Derleyip onları da yazacağım burada. Sevgiler.

      Sil
  2. Tıpkı çalışkan bir öğrenci gibisin Kitap Notları. Bloğuna bayılıyorum biliyorsun. Bu yıl bu kadar az yazı yazman iyi olmadı tabii. "Yuvarlanıp gidiyoruz" harika bir final cümlesi olmuş bu arada :) İyi seneler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kibarsınız. 2014'te günü gününe çalışacağım, daha çok yazacağım.

      Sil
  3. Postunuzu çok beğendim. Vakit bulabilirsem bende ekleyeceğim 2013 kitaplarımı. Bana ilham oldunuz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir en sevilenler, keşfedilenler, o kadar da beğenilmeyenler de olursa yazınızda biz de kitap seçip okurken esinleniriz, güzel olur :)

      Sil
  4. Çok çok güzel bir rapor alınan kitaplar, okunan kitaplar.. vs. hepsi yazılması çok güzel. Bol kitaplı mutlu yıllar ^^

    YanıtlaSil

Söyleyecek sözü olanlara bayılırım! :)